.

Ce şi cum gătim în perioadele de Post – Sfaturi în bucătărie

Sfaturi în bucătărie

Postul Paştelui este cel mai aspru de peste an, fără carne şi lactate, având doar două zile de dezlegare la peşte, în 25 martie 2014, de Buna Vestire şi în 8 aprilie, când este sărbătorită Intrarea Domnului în Ierusalim – Floriile.

Iată câteva sfaturi care vă vor ajuta, cu siguranţă, în bucătărie, în aceste perioade:

- Grăsimile nocive din carne pot fi înlocuite cu grăsimi de cea mai bună calitate, care se găsesc în fructele oleaginoase (migdale, alune, nuci, castane, fistic), dar şi în soia, şi în seminţe (de floarea-soarelui, dovleac, in, susan etc.). Pe lângă uleiuri foarte sănătoase, aceste alimente mai conţin şi mari cantităţi de proteine şi carbohidraţi, esenţiali pentru buna funcţionare a organismului.
- Ca să nu pofteşti la carne, alcătuieşte-ţi mese săţioase din ciuperci şi leguminoase – fasole uscată şi fasole verde, linte, soia, miso (pastă de soia), hrişcă, năut, mazăre etc.
- Nu neglija spanacul, urzicile, broccoli şi toată gama de legume cu frunze verzi, care prin conţinutul de vitamine, minerale, calciu şi fier ajută la “primenirea” sângelui şi te feresc de anemie.
- În loc de lapte şi iaurt, poţi consuma lapte şi iaurturi din soia, lapte de orez sau de migdale. Acestea conţin, de obicei, calciu adăugat şi vitamina B12, nutrienţi de bază care lipsesc din alimentaţia vegetariană, specifică perioadelor de post.
- În loc de unt şi de smântână, consumă unt de arahide. Se poate prepara şi acasă, din arahide decojite, prăjite în cuptor şi mixate împreună cu ulei vegetal şi miere.
- Înlocuieşte brânzeturile cu echivalentul lor consacrat: brânza din soia, adică tofu. O variantă mai scumpă, dar delicioasă, este brânza din caju – nuci caju hidratate şi mixate cu usturoi, suc de lămâie şi sare.

S-ar putea să-ţi placă şi alte reţete: